יום חמישי, 7 ביוני 2012

כיצד לגרום לאנשים ברשתות החברתיות להתעניין במשרות? חלק א'


בזריזות, מהי הפרסומת האחרונה אחרונה שראיתם בפייסבוק? אל תתחילו לחשוב – פשוט תזרקו תשובה. לא מצליחים להיזכר? אם כך, איזה פוסט מעניין קראתם השבוע? זה שגרם לכם ללחוץ עליו "לייק"? אתם קרוב לוודאי זוכרים אותו...

המציאות ברשתות החברתיות משתנה מיום ליום, והינה דוגמה מעולה למציאות שכזו. רגע לפני ההנפקה של פייסבוק בשבוע שעבר, הודיעה חברת GM כי היא עוצרת את כל הפרסום בפיייסבוק, בטענה כי התוצאות בשטח אינן חיוביות. כלומר, העלות מול תועלת אינה מספקת והורידה את השאלטר.

מה שלא הוזכר הוא כי ג'נרל מוטורס היא בין החברות שלאחרונה בחרו לנטוש את פייסבוק, בעקבות JC Penny, GameStop, GAP, Nordstrom, ו-Banana Republic. למרות כל זה, הנתון הזה אינו מאוד מפתיע.

פלטפורמת המודעות במדיה החברתית של חברת Mediabrix מעריכה כי שיעור הקלקות עבור מודעות בפייסבוק הוא רק 0.05% - נתון קטן אפילו משיעור ההקלקות בטוויטר, שם רואים כ-3%-5%, אבל כמובן זה בין קהל משתמשים קטן מזה של פייסבוק.

חברות רבות מבינות כי פרסום תקשורתי וחברתי לא מתערבבים היטב ביחד. למרות שזה עדיין מוקדם, הראיות עד כה מראות כי ישנה יותר מעורבות במשתמשי המדיה החברתית מאשר במסחרית. אבל המעורבות איננה קלה. זה דורש לפתח שיחה עם אנשים ברשת שלך כדי לקבל או להעביר את המסר.

בראיון ל- BusinessWeek מסרה הנהלת GM כי המודעות בטוויטר במהלך הסופרבול כמעט הכפילו את מספר עוקבי החברה, אך הוסיפו כי שמירה על קמפיין כזה היה בעל משאבים גדולים מדי עבור החברה. אחת הסיבות לכך הוא שציוץ של תאגיד לא יכול להיראות כאילו הגיע מכל אחד, זה צריך לקבל משקל רב בשביל להיות אפקטיבי.

*פורסם באתר ERE ותורגם ע"י צוות גיוס עסקי


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה